برنامه مدیریت پروژه ترلو Trello

ترلو ( Trello ) چیست

اغلب اپلیکیشن هایی که در رابطه با مدیریت وظایف طراحی‌شده‌اند معمولاً یا بسیار سطحی هستند و یا بسیار پیچیده. اگر مایل باشید شرح وظایف را به‌صورت تکمیل‌شده، تکمیل‌نشده و یا در حال انجام (با جزییات پیشرفت کار) مشخص نمایید، این اپلیکیشن ها نیازتان را برآورده نمی‌کنند. برای دستیابی به این مقصود یکی از روش‌های سنتی که البته بهره چندانی هم از فنّاوری نبرده، استفاده از کاغذهای یادداشتی است که می‌توانید بر میز کار، تخته وایت برد و .... بچسبانید تا وظایفتان را همواره پیش رو داشته باشید. برای استفاده از همین شیوه به سبک دنیای امروز می‌توانید از ترلو بهره ببرید. ترلو یک نرم‌افزار تحت وب است که روش استفاده‌ای به‌سادگی کاغذهای رنگی‌تان دارد با این تفاوت که امکانات گسترده‌تری در مدیریت وظایف خصوصاً اگر پای پروژه‌های گروهی در میان باشد، در اختیارتان قرار می‌دهد.

چرا ترلو ( Trello )

زمانی که قرار است یک پروژه و بخصوص کار تیمی انجام شود هماهنگی بین اعضا در آن بسیار مهم است. بواسطه ابزار ترلو می توان این امکان را به راحتی و بصورت رایگان برای تیم مهیا کرد. این ابزار علاوه بر نسخه تحت وب، بر روی اندروید، ویندوز و آی او اس نیز ارائه شده است و می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مقابل مراجعه نمایید: Trello Apps and Platforms

این ابزار در سه پلن ارائه شده است. نسخه رایگان، نسخه Business Class و نسخه Enterprise

 

مزایای ترلو ( Trello )

ترلو تصویری است

میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند چراکه لیست‌ها قابل‌مشاهده و در دسترس هستند و کار کردن با این اپلیکیشن به طرز غیرقابل‌باوری ساده است. ترلو همان کاغذهای یادداشت رنگی ایست که دیجیتالی شده‌اند. ترلو تجسم سازی پروژه را برایتان ممکن می‌سازد و با یک نگاه به کارت‌ها از نحوه پیشرفت کار به‌سادگی مطلع می‌شوید. همچنین امکان تعامل با اعضای گروه و یا حتی خانواده را برایتان فراهم می‌کند و از این طریق ترلو کمک می‌کند صندوق دریافت ایمیل‌هایتان خالی بماند!

ترلو برای همه

تعداد کسانی که می‌توانید در بوردهای ترلو خود عضو کنید نامحدود است چه بخواهید یک پروژه بزرگ را مدیریت کنید یا بخواهید ضیافت شامی برپا نمایید.

برای طرح مسئله‌ای مهم در میان یک گروه می‌توانید آن‌ها را در بورد ترلو خود عضو کرده و مسئله را مطرح کنید. امکان بحث و تبادل‌نظر میان اعضا به‌راحتی فراهم‌شده است. درصورتی‌که بخواهید نظر یکی از اعضا را در موردبحث بدانید می‌توانید با قرار دادن @ پیش از نام فرد او را به بحث فراخوانی نمایید. می‌توانید تبادل لینک کرده و یا فایلی به پیوست بر روی بورد خود قرار دهید. همان‌طور که می‌بینید ترلو همه‌چیز را یکجا جمع کرده است!

قابلیت انعطاف‌پذیری Trello

ترلو اپلیکیشنی منعطف است و می‌توانید پروژه‌های کاری و یا برنامه‌ریزی و زمان‌بندی یک سفر را از طریق آن انجام دهید. برای این منظور قادرید بوردهای کاملاً متفاوتی طراحی نمایید.

و دقیقاً به همین دلیل است که افراد مختلفی قادرند از آن بهره ببرند.

از Trello در محیط کار استفاده کنید

ترلو به شرکت‌های مختلف فارغ از کوچک و یا بزرگ بودن، در تمامی زمینه‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی کمک می‌کند. اگر نیاز است کاری توسط تیمی انجام شود، ترلو اپلیکیشنی است که می‌تواند نحوه انجام کار و یا زمان انجام آن را یادآوری کند. اگر به دنبال ویژگی‌های خاصی مانند دسترسی‌های ادمین برای این ابزار هستید می‌توانید Trello Business Class را در مرورگر خود جستجو نمایید و یا اگر بیش از صد نفر در سازمان شما از ترلو بهره می‌گیرند می‌توانید Trello Enterprise را در مرورگر خود جستجو نمایید.

از Trello در خانه استفاده کنید

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که بخواهید مطابق برنامه ورزشی‌تان پیش روید و یا دستورات آشپزی را یکجا جمع کنید و یا برنامه‌ای برای رسیدگی به دروس کودکانتان داشته باشید، تعطیلات، مراسم ازدواج و یا یک‌شب نشینی را برنامه‌ریزی کنید؟ در تمام این امور ترلو می‌تواند به یاری شما بشتابد. همان‌قدر که ترلو می‌تواند در محیط کارتان مفید باشد می‌تواند در تمام برنامه‌ریزی‌های زندگی شخصی شما نیز سودمند بوده و بار استرس را به حداقل برساند!

آشنایی با اصطلاحات به‌کاررفته در ترلو ( Trello )

ترلو از سه جز بورد، لیست و کارت تشکیل‌شده است.

Board

بورد درواقع همان تخته وایت برد شماست با این تفاوت که دیجیتال شده است. بستر مدیریت پروژه‌ها که بیانگر هدف کلی است بورد شماست. هر کاربر می‌تواند برای هر پروژه بوردهای متفاوتی ایجاد کند و یا اینکه کل پروژه‌های خود را بر روی یک بورد مدیریت کند. ویژگی بارز بورد پویا بودن آن است بدین معنا که همیشه قابلیت بسط و تغییر را دارد.

List

درون هر بورد لیست‌ها قرارگرفته‌اند. لیست‌ها همان ستون‌هایی هستند که می‌توانید وظایف را در آن طبقه‌بندی نمایید.

Card

لیست‌ها از کارت‌ها تشکیل‌شده‌اند. هر کارت وظیفه(وظایفی) است که به اعضای گروه اختصاص داده‌شده است. کارت‌ها از قابلیت جابه‌جایی بین لیست‌ها برخوردارند.

 

نحوه عضویت در ترلو و استفاده از آن

برای ثبت نام در ترلو تنها کافیست بصورت زیر اقدام نمایید:

  • مراجعه به صفحه Create a Trello Account
  • تکمیل فرم با نام ، ایمیل و رمزعبور و کلیک بر روی گزینه Create Account
  • ورود به ایمیل معرفی شده برای ثبت نام و احراز با کلیک بر روی Confirm Your Email Address
  • ورود به اکانت ترلو از طریق صفحه Log in to Trello

 

Screen Shot 2014 01 29 at 5.46.57 PM 1024x486

 

برچسب‌ها

در وبلاگ نیک سافت بخوانید

  • بازدیدامروز 44
  • |
  • روزگذشته 165
  • |
  • هفته جاری 414
  • |
  • ماه جاری 614
  • |
  • بازدید کل 329481