تماس با ما : 09394046915    -    02144454671    

گروه نرم افزاری نیک سافت : خدمات برنامه نویسی ، طراحی و پشتیبانی نرم افزار های تحت وب و چند رسانه ای و موبایل

چکیده: برنامه‌نویس شیءگرا دارای سه مفهوم اصلی کپسوله‌سازی، وراثت و چندریختی می‌باشد. مفهوم چندریختی که با استفاده از وراثت قابل پیاده‌سازی است، قابلیت‌هایی در اختیار برنامه‎نویس قرار می‌دهد از جمله این‌که بتواند متدهایی با نام یکسان و پیاده‌سازی متفاوت داشته باشند. با استفاده از تکنیک چندریختی می‌توان جملات شرطی متعدد و طولانی را که عمدتاً برای برنامه‌نویسان مشکل‌ساز است حذف و جایگزین نمود. مقدمه: یکی از مسائلی که همواره پیش روی یک برنامه نویس است، استفاده از جملات شرطی در کدهای برنامه است. در بسیاری از موارد، تعداد شرط‌ها در یک جمله‌ی شرطی زیاد یا بسیار تودرتو می‌شوند که مشکلاتی به همراه دارد از جمله پیچیدگی کد و ناخوانایی. یکی از راه‌حل‌های این مشکل استفاده از چندریختی که یکی از…
چکیده Razor یک تکنیک برنامه نویسی در ASP.Net است که برای ساخت صفحات پویاي وب با زبان C# یاVB.Net استفاده می شود.با این تکنیک می‌توان کدهای سروری را در همان قسمت کدهای کلاینتی اضافه کرد. مقدمه ويژگی Asp.net پشتیباني از ماژول های متفاوت به عنوان View Engine¹ است که میتوانند به عنوان Plugin اضافه شوند.view engine پیش فرض برای ASP.NET MVC همان .aspx/.ascx/.maste است که در ASP.NET Web Forms هم استفاده می‌شد.view engine های رايج دیگر عبارتند از NHamlو Spark . Razor در January 2011 برای نسخه‌ی Visual Studio 2010 نهایی شد و اکنون بخشی ازView Engin درASP.NET MVC 3 و Microsoft WebMatrix² می‌باشد. Razor در واقع یک مدل جدید در نوشتن کدهای زبان C# در MarkUp³ است.در این روش…
چکیده OCP -Open Close Principle   یکی از اصول اساسی آنالیز و طراحی سیستم های شئ گرا می باشد. این اصل برای گسترش طراحی می کند و نه برای تغییر. با توجه به مشکلات موجود برای اعمال تغییرات مشتری در نرم افزار و بوجود آمدن تاثیرات جانبی بعد از اعمال تغییرات ، آنالیزرها و طراحان سیستم های نرم افزاری تلاش می کنند تا از اصولی استفاده نمایند که این مشکلات را به حداقل برساند. یکی از این اصول OCP است که به گسترش سیستم به جای تغییر آن اهمیت می دهد. همچنین Design Pattern ها نیز سعی نموده اند در الگوهای خود این اصل را رعایت کنند. در ادامه به کاربرد Factory Method Pattern و کمک آن به منظور پیاده سازی اصل OCP و…
چکیده کلاس های static ، کلاس هایی هستند که نیاز به نمونه برداری ندارند. در واقع از خصوصیات آن ها با استفاده از نام کلاس می توان استفاده نمود. اما گسترش این کلاس ها در آینده نرم افزار ما کار چندان ساده ای نخواهد بود. در مقابل کلاس های static ، Design Pattern ها یک الگو به نام Singleton Pattern ارائه داده اند. این الگو اجازه ساخت تنها یک شئ را می دهد اما گسترش و تغییرات آن در آینده نرم افزار آسان تر خواهد بود. با توجه به اهمیت نگهداری کد 1، قابلیت استفاده مجدد 2 و جلوگیری از دوباره کاری 3 تفکر در مورد به کارگیری یک کلاس به عنوان Static یا Singleton در معماری های مدرن بسیار اهمیت پیدا خواهد…
صفحه15 از15
  • بازدیدامروز 16
  • |
  • روزگذشته 167
  • |
  • هفته جاری 426
  • |
  • ماه جاری 1215
  • |
  • بازدید کل 3491