مصاحبه با رتبه 68 رشته مهندسی IT ارشد 92

با سلام لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و بفرمایید در کنکور کارشناسی ارشد چه رتبه ای را کسب نموده اید؟

مصطفی دهسنگی هستم فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر نرم افزار کاردانی از آموزشکده فنی پسران گرگان و کارشناسی ناپیوسته از دانشگاه شهید رجایی تهران که با لطف خدا توانستم رتبه 68 گرایش 2و3 رشته مهندسی  فناوری اطلاعات رو کسب کنم.

به طور کلی چرا تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع ارشد گرفتید؟

علاقه ای که من به امنیت و شبکه داشتم باعث شد، در مقطع کارشناسی تحقیقاتی را در زمینه شبکه و امنیت داشته باشم تا توانم در دوره ی ارشد و دکتری این گرایش حضور یابم. البته هنوز هیچ آگاهی ویژه ای نسبت به این دو زمینه ندارم اما برای رسیدن به آگاهی لازم تلاش می کنم.

از چه زمانی این تصمیم رو گرفتید؟

من از وقتی بچه بودم مثل اکثر آدم هایی که می خواهند دکتر یا مهندس شوند نبودم. من عاشق پول بودم علت این موضوع در ذات من است و خانواده ام هم به این موضوع اشاره می کنند اما درس را به عنوان یک علاقه و نیاز به علم انتخاب کردم. البته هنوز هم کارهای اقتصادی انجام می دهم اما در کنار درسم .

از چه زمانی به طور خاص شروع به درس خواندن برای این کنکور کردید؟

من از ترم دوم کارشناسی در مورد رشته فناوری اطلاعات تحقیق کردم و اطلاعاتی را در مورد دروس و درصد های بچه ها در کنکور بدست آوردم، اما به طور جدی از اواسط تیر ماه شروع به خواندن کردم.

آیا برای طی کردن این مسیر مشورت هم کردید؟

من از سایت های مختلف و گوناگون اطلاعاتی را در مورد کتاب ها و کلاس های کنکوری بدست آوردم.

در ابتدای مسیر چه رتبه ای برای خودتان متصور شده بودید؟

نمی خواهم مبالغه کنم اما من برای رتبه زیر 30 می خواندم و در آزمون های آزمایشی یکی از موسسات، رتبه های بین 20 تا 70 را کسب کردم و حتی در آخرین آزمون نیز رتبه 12 را کسب کردم. از آنجایی که آن موسسه جامعه آماری خوبی داشت فکر می کردم که رتبه ام زیر 30 گردد. اما به دلیل نامناسب بودن محیط آزمون ارشد و مراقب های حاضر در آن و حضور انبوهی از سیاه لشکر در این امتحان، کنکور رو خوب نتواستم پشت سر بگذارم و کمی رتبه ام تغییر کرد.

نحوه آشنایی شما با موسسه نصیر چگونه بود؟و چه عاملی باعث انتخاب این مجموعه شد؟

من از طریق سایت این مرکز با آن آشنا شدم. از فاکتور های خوب این مرکز حضور اساتید خوب در آن و در دسترس بودن آن به راحتی از نقاط مختلف تهران است و همینطور شهریه های  مناسب این کلاسها .

وجه تمایز این موسسه با دیگر موسسات کارشناسی ارشد در چیست؟

مهمترین وجه تمایز آن شهریه های مناسبتر نسبت به دیگر موسسات است همچنین برگزاری کلاسها در محیط دانشگاه

در چه کلاسهایی شرکت کردید؟

من در دوره تابستان کلاس معماری کامپیوتر با دکتر اجلالی و کلاس ساختمان گسسته را با استاد یوسفی برداشتم. از آنجایی که معماری یکی از دروس مهم است و در رتبه ی کنکور برای گرایش 2و3 اهمیت زیادی دارد آن را انتخاب کردم. به دلیل آنکه در درض ساختمان گسسته پایه قوی نداشتم لازم دیدم که این کلاس را ثبت نام کنم.

روند برگزاری کلاسها چگونه بود؟

به نظر من کلاس دکتر اجلالی واقعا مفید بود و سطح علمی استاد واقعا بالاست و حتی برای بچه هایی که نمی خواهند کلاس بروند توصیه می کنم که جزوه و صدای استاد را تهیه کرده و از آن استفاده کنند، اما در مورد کلاس استاد یوسفی باید بگوییم با این که استاد واقعا خوب درس می داد اما برای من مفید نبود، زیرا تقریبا تمامی مباحث داخل کلاس درون کتاب ایشان و کتاب های دیگر وجود داشت و من با توجه به خوانندن آنها خیلی کم پیش می آمد تا روش یا مساله جدیدی را مشاهده کنم.

آیا از شرکت در کلاسها راضی بودید؟نقش این کلاسها در موفقیت شما چقدر است؟

من تنها از حضور در کلاس دکتر اجلالی بهره ی لازم را بردم.

نحوه درس خواندتان را در دو دوره تابستان و پاییز چگونه بود؟

در تابستان روزی 5 تا 6 ساعت مطالعه داشتم و بعد از آن روزی 7 تا 8 ساعت مطالعه می کردم. یک ماه آخر را نیز روزی 9 الی 10 ساعت مطالعه می کردم که قطعا همه ی آن مفید نبوده است.

آیا در این ایام استرس هم داشتید ؟ برای مقابله با آن چه کاری انجام می دادید؟

گاهی کمی استرس پیدا می کردم اما با کمی استراحت و فکر کردن به تلاش های خودم تا آن زمان به خودم میگفتم که باید این راه را تا آخر برای رسیدن به هدف کوچک قبولی در کنکور ادامه دهم...

آیا در آن ایام تفریح هم می کردید؟

من معمولا جمعه ها به کوه می رفتم و بعضی از شب ها را هم پیاده روی می کردم.

از تاثیر و مزایای شرکت در آزمون آزمایشی برایمان بگویید 

. به نظر من با شرکت در این آزمون ها در هر مرحله سطح خودتان را با دیگر رقبا میسنجیم و می توان برای آینده و گرفتن نتیجه ی بهتر برنامه ریزی دقیق تری داشت.

برنامه تان در ماه پایانی چگونه بود؟

من در ماه پایانی روزی 10 ساعت درس می خواندم و سعی می کردم نکاتی که در دوره ی دوم مطالب در آزمون ها نکته برداری کرده بودم را دوره کنم و همراه با آنها تست های زیادی نیز می زدم و همینطور تست های کنکور های هشت سال گذشته را تهیه کرده بودم و از آنها نیز بهرمند می شدم.

آیا خلاصه برداری هم می کردید؟

من معمولا نکات و خلاصه ی دروس را درون برگ هایی می نویسم و در بخش مربوطه قرار می دهم تا در زمان های محدود بتوانم آنها را به سرعت دوره کنم و به دوستان نیز توصیه این کار را دارم، البته باید خلاصه برداری و نکته بینی کرد و نباید نکات اصلی را نادیده گرفت!

درهفته پایانی چه برنامه ای داشتید؟

در هفته پایانی هم طبق برنامه ریزی ابتدای هفته را گذراندم و 3 روز آخر را با تست زدن و دوره ی نکات به پایان رساندم.

آیا در روز آخر هم درس خواندید؟شب قبل از کنکور استرس داشتید؟

من در روز آخر درسی نخوندم البته یه نگاهی به تست های سال گذشته و نکات آموزشی که از آزمون ها باید عبرت گرفت مثل رد شدن از سوالات واقعا سخت و وقت گیر داشتم. من شب را به راحتی خوابیدم چون کل روز را بیدار بودم و خستگی در من بیداد می کرد طوری که حال حاضر شدن در جلسه کنکور را هم نداشتم J

از حال و هوای سر جلسه کنکور برایمان بگویید.

در سر جلسه کنکور مراقب های جلسه مدام با هم صحبت می کردند آن هم با صدای بلند! گویی هر دوی آنها کر بودند. من چندین بار به آنها تذکر دادم ولی آنها توجه نکردند! با توجه به اینکه تعداد سوالات معماری هر سال 6 تا بود ولی امسال 12 تا شده بود و من در آزمون های آزمایشی تنها به 6 سوال پاسخ می دادم کمی با کمبود وقت مواجه شدم ( بیشتر از کمی ! ) سوالات نیز کم و بیش از سال قبل سخت تر و جدی تر بودند و کمی تا قسمتی بر استرس موجود در من افزودند، به طوری که من بعد از خروج از جلسه به خودم و دوستان  گفتم که خود را برای سال بعد آماده خواهم کرد!

بعد از پایان جلسه کنکور تصور چه رتبه ای رو می کردید؟

من فکر می کردم با این وضعیتی که در جلسه ی کنکور به وجود آمده بود باید برای سال بعد بخوانم اما بعد از مکاتبه با دوستان دیگر متوجه شدم که اکثر بچه ها همین وضعیت را دارند و حدس می زدم رتبه ی من در حدود 130 تا 150 گردد.

از زمان اعلام نتایج و حال و هوای آن برایمان تعریف کنید

یک ماه اول خیلی درگیر آن بودم و اکثر بچه ها در مورد آن صحبت می کردند ولی کمی بعد همگی بیخیال شدند تا نتایج واقعی بیاید.اونروز هم اونقدر منتظر بودیم تا جوابها که اومد واقعا از دیدن رتبه ام خوشحال شدم همینطور خانواده ام.

چه عواملی باعث موفقیت شما شدند؟

کمی اعتماد به نفس و تلاش

اگر قبول نمی شدید چه کار می کردید؟

با این که هنوز قبولی بنده حتمی نشده ، اگر قبول نشوم برای سال بعد و رتبه ی زیر 20 می خوانم، چون از لحاظ سنی در موقعیت مطلوبی قرار دارم و از نظر مالی تحت فشار نیستم!

چه توصیه ای به داوطلبان امسال کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

دوستانی از دکتر نوراله در دانشگاه همین سوال را پرسیدن و استاد گفت فقط بخوونین ! ( البته با فرض اینکه کتاب ها و منابع و برنامه ریزی درست وجود دارد )

ضمن تشکر از حضور شما اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید

در پایان از تمامی اساتید و خانواده و دوستانم کمال تشکر را دارم و آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون را برای آنها دارم.

 

منبع : nasir.ir

در وبلاگ نیک سافت بخوانید

  • بازدیدامروز 37
  • |
  • روزگذشته 55
  • |
  • هفته جاری 153
  • |
  • ماه جاری 603
  • |
  • بازدید کل 327666