رفع مشکل وایرلس و کانکت نشدن موبایل به وای فای

نحوه تنظیمات پیشرفته وایرلس ( Advanced Wireless Settings ) مودم ها و اکسس پوینت های وایرلس:

حالت اول: تنظیمات برای بهترین عملکرد و سرعت بالا در تبادل اطلاعات ( پیشنهاد شده برای استفاده خانگی )
حالت دوم: تنظیمات برای سرعت بالا در تبادل اطلاعات در محیط هایی که موانع زیادی دارند ( پیشنهاد شده برای استفاده خانگی و اداری با موانع زیاد در محل )
حالت سوم: تنظیمات برای پوشش دادن وسعت بیشتر یک منطقه بزرگ مثل شرکت ها و کارخانه ها با نویز شدید

در قسمت Advanced Wireless Settings معمولاً 9 قسمت تنظیمات مهم وجود دارد. این تنظیمات عبارتند از:

Channel:

شماره کانال می باشد. به کانال‌های وای‌فای که با کانال‌های مجاور همپوشانی دارند توجه کنید. کانال‌های 1، 6 و 11 در وای‌فای 2.4 گیگاهرتز کاربرد زیادی دارند و این سه کانال تنها مواردی هستند که با یکدیگر همپوشانی ندارند. با استفاده از برنامه هایی می توان بهترین کانال موجود در محیط مورد نظر را پیدا کرد.

برای ویندوز: برنامه NirSoft WifiInfoView

برای مک: گزینه Wireless Diagnostics

برای اندروید: برنامه Wifi Analyzer

برای لینوکس: دستور sudo iwlist wlan0 scan | grep \(Channel

برای iOS: ابزار Airport Utility

Transmit Power

قدرت خروجی است. این مقدار را باید روی 100% یا High تنظیم کنید تا از تمام قدرت خروجی شبکه وایرلس استفاده کنید.

Beacon Period

دوره دیدگاه وایرلس که از مقدار 20 تا 1000 متغیر هست. این مقدار به طور پیشفرض 100 می باشد. برای حالت اول باید روی مقدار 50 و برای حالت دوم باید روی مقدار 75 وبرای حالت سوم باید روی مقدار 100 تنظیم شود.

RTS Threshold

مخفف Request To Send یا درخواست ارسال می باشد که از مقدار 1500 تا 2347 متغیر است. این مقدار به طور پیشفرض 2347 می باشد. برای حالت اول باید روی مقدار 2307 و برای حالت دوم و سوم باید روی مقدار 2347 تنظیم شود.

Fragmentation

همان MTU در شبکه هست فقط اینجا در شبکه وایرلس استاندارد متفاوت است که از مقدار 256 تا 2346 متغیر است. برای حالت اول باید روی مقدار 2306 و برای حالت دوم و سوم باید روی مقدار 2346 تنظیم شود.

DTIM Interval

مخفف Delivery traffic indication message یا ترافیک تحویل پکت های اطلاعاتی می باشد که از مقدار 1 تا 255 متغیر است. به صورت پیشفرض 1 می باشد، برای حالت اول و دوم این مقدار باید روی 1 و برای حالت سوم باید روی 3 تنظیم شود.

Preamble Type

نوع مقدمه سازی شبکه بیسیم که به دو دسته Short و Long تقسیم می شود. برای حالت اول و دوم باید روی Short و برای حالت سوم باید روی Long تنطیم شود.

Band Width

پهنای باند شبکه وایرلس که به دو دسته 20 مگاهرتز و 40 مگاهرتز تقسیم می شوند. این مقدار با توجه به مدل مودم یا اکسس پوینت تنظیم می شود اگر اکسس پوینت شما دو بانده باشد ( یعنی 2 تا آنتن وایرلس داشته باشه ) بهتر است روی 40 مگاهرتز تنطیم شود و اگر تک بانده باشد ( یعنی یک آنتن وایرلس داشته باشه ) بهتر است روی 20 مگاهرتز تنظیم شود. برای حالت سوم در هر صورت باید رو 40 مگاهرتز تنظیم شود.

Short Guard Interval

بازه محافظتی کوتاه می باشد که با توجه به وسعت محل شبکه بیسیم و پهنای باند مورد نیاز تنظیم می شود. برای حالت اول باید حتماً تیک زده شود و یا فعال شود ( با فعال کردن این گزینه پهنای باند شبکه وایرلس به طور متعادل در فضا پخش می شود و تمام قدرت روی کیفیت و تبادل اطلاعات متمرکز می شود ) و برای حالت دوم و سوم، باید غیر فعال باشد و فعال کردن آن در محیط هایی با موانع زیاد و نویز شدید موجب کاهش کیفیت و سرعت شبکه وایرلس خواهد شد.

AP Isolation

هنگامی که تعدادی از کابران شما از طریق سیم و تعدادی از کابران دیگر از طریق بی سیم به مودم متصل باشند، می توان با فعال کردن این گزینه، دسترسی کابران بی سیم را از شبکه سیم جدا کنید. برخی از دستگاه ها این مشکل را دارند که کابران شبکه بی سیم بعد از فعال کردن این گزینه از سرویس اینترنت نمی توانند استفاده کنند و با غیرفعال کردن این گزینه، این مشکل رفع می شود.

WDS

به یک دستگاه روتر بی‌سیم یا اکسس‌پوینت اجازه می‌دهد یک لینک بی‌سیم به روتر یا اکسس‌پوینت دیگر بزند و از این طریق به شبکه بی‌سیم دیگری متصل شود. در واقع، به جای استفاده از یک لینک یا اتصال کابلی برای برقرار کردن یک ارتباط میان دو اکسس‌پوینت؛ می‌توان از این گزینه استفاده کرد.

WPS

با استفاده از این گزینه دیگه نیازی نیست که هر دفعه برای اتصال به شبکه وای فای رمز عبور را وارد کنید. توصیه می کنیم به دلیل امنیت کم و احتمال هک شدن بالا، از این گزینه استفاده نکنید و حتما غیرفعال کنید.

 

منبع :https://besta.ir/

در وبلاگ نیک سافت بخوانید

  • بازدیدامروز 19
  • |
  • روزگذشته 183
  • |
  • هفته جاری 730
  • |
  • ماه جاری 1556
  • |
  • بازدید کل 328619